اکبر ابراهیمی گندمانی

وبلاگ شخصی معلمی که در جست و جوی بهترین هاست

اکبر ابراهیمی گندمانی

وبلاگ شخصی معلمی که در جست و جوی بهترین هاست

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
آبان

بعد از این به هر گلی سلام می کنم

پیش پای غنچــــه ها قیام می کنــــم              با کبوتر فقیر دســــت می دهم 
                   بچه گربه را هم احترام می کنم
 
از لج تمام حــرف های گریــــــه دار 
   در کلاس خنده ثبت نام می کنم
             بعد از این به خاطر سلام هم که شده 
                   من به هر پرنـده ای سلام می کنـــــم

  • akbar ebrahimi
۲۸
آبان

آکاایران: بچه ها به نقاشی علاقه زیادی دارند و آنچه می کشند بازتاب دنیای درونی آنهاست. نقاشی زبان کودکان است . کودکان بر خلاف بزرگسالان هستند . آنها از طریق نقاشی کشیدن، قصه گویی، بازی کردن و ... شناخته می شوند.

تحلیل نقاشی کودکان,تحلیل نقاشی کودکان کار,تحلیل روانشناختی نقاشی کودکان

تحلیل نقاشی کودکان,تحلیل نقاشی کودکان کار,تحلیل روانشناختی نقاشی کودکان,نقاشی کودک,کتاب تحلیل نقاشی کودکان,مقاله تحلیل نقاشی کودکان,تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان,تفسیر نقاشی کودکان,تحلیل رنگها در نقاشی کودکان,نقاشی بچه ها,روانشناسی نقاشی کودک

تحلیل نقاشی کودک

  • akbar ebrahimi
۲۸
آبان

,مکیدن انگشت شصت در کودکان, ناخن خوری در کودکان, ناخن جویدن در کودکان,روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان

بنا به گزارش آکاایران :  عادت هایی نظیر انگشت مکیدن، پیچاندن مو توسط انگشتان یا کوباندن سر به سطوح در میان نوزادان و خردسالان رایج است. معمولا این دسته از عادت ها خطری برای سلامت روحی و روانی کودک به همراه ندارند اما می توان به آنها به عنوان یک علامت هشدار دهنده نگاه کرد. توصیه می کنیم نوشتار پیش روی را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا از نظر شما عادت های کودک خردسال شما صرفا اقدامی سؤال برانگیز است یا واقعا باید فکری به حال ترک آن کرد.

  • akbar ebrahimi
۲۸
آبان

,بلوغ زودرس, بلوغ زودرس در کودکان, علت بلوغ زودرس در کودکان,روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان

بنا به گزارش آکاایران :  دکتر علایی فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: ورزش کردن به صورت حرفه ای یعنی به صورت مداوم و زیاد و ورزش های سنگینی همچون وزنه برداری، بدن سازی و زیبایی اندام در سن رشد اثر معکوسی در افزایش قد دارد.


علایی گفت: همچنین به طورکلی توصیه می شود کودکان برای داشتن رشدی مناسب از یک هرم غذایی متعادل پیروی کنند، این برنامه غذایی باید حاوی گوشت، لبنیات، میوه و سبزی ها باشد و باید دانست کمبود روی و ویتامین D، کندی رشد را در پی دارد، همچنین کودکان باید در شب خواب مناسبی داشته باشند و سعی شود قبل از ساعت 9 تا 10 حتماً خواب باشند زیرا خواب نامنظم هورمون ها را به هم می ریزد.


تا قبل از پایان یافتن زمان بلوغ و بسته شدن صفحات رشد عوامل دیگری غیر از ژنتیک، مثل تغذیه و ورزش می تواند باعث افزایش یا کاهش رشد کودک و نوجوان شود مثلاً می توان گفت ورزش های کششی همچون بسکتبال، والیبال و شنا در افزایش قد تأثیر مثبت دارند.


علایی در مورد بلوغ زودرس گفت: اگر علائم بلوغ در دختران قبل از سن 8 سالگی و پسران قبل از 9 سالگی اتفاق افتد می گوییم کودک ما دچار بلوغ زودرس شده است، فقط قبل از این سن شامل بلوغ زودرس می شود و دختری که علائم بلوغ در 8 سالگی در او ظاهر شود نسبت به هم سن و سال های خود دچار یک بلوغ زودتر از موعد شده اما یک امر غیرطبیعی و بیماری نیست.
وی افزود: بلوغ های زودرس عموماً یا به دلایل ناشناخته اتفاق می افتد اما وجود تومورها ممکن است در ایجاد آن موثر باشد. به طوری که بلوغ زودرس در پسران نگران کننده تر است و منشأ آن در بیشتر موارد ممکن است تومور باشد درحالی که در دختران منشأ بلوغ زودرس اکثراً ناشناخته است.


محمد علایی عنوان کرد: برای پیشگیری از بلوغ زودرس به راحتی می توان با مراجعه به پزشک متخصص و مشورت با وی و تزریق هر 28 روز یک آمپول از وقوع آن جلوگیری کرد.


این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان اهمیت پیشگیری از بلوغ زودرس را به طور عمده دو مورد می داند: اول اینکه قد نهایی کودک کوتاه نشود حال آن که در سن شروع بلوغ قد بسیار خوبی دارد و دوم بروز احساسات جنسی در سن غیرمتعارف صورت نگیرد.

روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان - farswww.com
 

  • akbar ebrahimi
۲۸
آبان

آکایران :قدرت حافظه و یادگیری کودکان با ورزش های هوازی افزایش می یابد

طبق پژوهش جدید مغز آن دسته از کودکانی که به ورزش های هوازی می پرداختند، دارای بخش سفیدرنگ فشرده تر و تنیده تری نسبت به کودکانی که آمادگی جسمانی کمتری داشتند و ورزش هوازی انجام نمی دادند بود.

بنا به گزارش آکاایران : بخش خاکستری مغز، مسئول فعالیت های شناختی نظیر حافظه و یادگیری است. اما این نخستین بار است که رابطه آمادگی جسمانی هوازی با بخش سفید مغز کودکان مورد ارزیابی قرار گرفته است.
این تیم پژوهشی از شیوه «تصویربرداری DTI برای بررسی بخش سفیدرنگ مغز این کودکان استفاده کردند. در این شیوه میزان پخش شدن آب در بافت های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. هر قدر میزان پخش شدن آب کمتر باشد، بافت مذکور دارای فیبر بیشتری بوده و فشرده تر است که البته مطلوب تر شمرده می شود.

  • akbar ebrahimi