۰۱
خرداد
میگنا: ناتوانی یادگیری یکی از مقوله های مستقل آموزش و پرورش ویژه بوده و تحقیقات بی شماری درباره آن انجام شده. بنابراین لازم است تا دانش آموزان با ناتوانی یادگیری، معلمان، مدیران مدارس، والدین، روانشناسان، پزشکان و... اصطلاح ناتوانی یادگیری را به شیوهای رسمی تر بشناسند. آنها باید درباره ویژگیهای افراد با ناتوانیهای یادگیری، علل ناتوانیهای یادگیری، چگونگی ارزیابی آن، روشهای آموزشی برای درمان ناتوانیهای یادگیری و پیامدهای درازمدت درمورد افراد با ناتوانیهای یادگیری، اطلاعات داشته باشند.
ممکن است سوالاتی برای والدین درمورد فرزندشان با ناتوانی یادگیری وجود داشته باشد، برای مثال:
علت این ناتوانی چیست؟ چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ داشتن ناتوانی یادگیری چگونه است؟ چه کاری می توان برای آن انجام داد؟ چگونه این ناتوانی رابطه من با فرزندم را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا او همه چیز را یاد می گیرد؟ آیا این بدین معنی است که فرزندم نمی تواند دبیرستان را تمام کند؟ آیا قادر خواهد بود تا از خودش مراقبت کند؟ چه شغلی را می تواند به دست آورد و نگه دارد؟
ممکن است سوالاتی برای والدین درمورد فرزندشان با ناتوانی یادگیری وجود داشته باشد، برای مثال:
علت این ناتوانی چیست؟ چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ داشتن ناتوانی یادگیری چگونه است؟ چه کاری می توان برای آن انجام داد؟ چگونه این ناتوانی رابطه من با فرزندم را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا او همه چیز را یاد می گیرد؟ آیا این بدین معنی است که فرزندم نمی تواند دبیرستان را تمام کند؟ آیا قادر خواهد بود تا از خودش مراقبت کند؟ چه شغلی را می تواند به دست آورد و نگه دارد؟